Egentligen hade jag o Jana tÀnkt att gÄ tillsammans till frisören idag men tyvÀrr fick hon förhinder. Jag gick iaf dit till vÄran förbokade klipptid. 10.20 var jag dÀr, tio min innan, men dörren var helt igenbommad. Kom tillbaka 10.30 dÄ jag hade tid men dörren var fortfarande helt igenbommad. Jag satt dÀr o vÀntade i 20 min min ingen kom sÄ jag gick. Ringde o lÀmnade ett meddelande o sa som det var, hon ringde upp efter ett tag o bad om ursÀkt. Hon frÄgade om jag kunde komma senare under dagen, jag kÀnde att jag ville ha det gjort sÄ en timme efter den satta tiden fick jag komma tillbaka. 
 
Kan inte sÀga att hon var professionell i sÀttet att
behandla en kund men vi hade saker att snacka om och jag blev nöjd med resultatet sÄ det var helt ok ÀndÄ. 
 
Alltid skönt med en förnyelse, med lite uppfrÀschning. KÀnde att det verkligen behövdes! 
 
 
 
 
Nu börjar Thanksgiving nÀrma sig. Imorgon blir det att packa om efter helgen, för tidigt pÄ onsdag morgon tar vi bilen mot North Carolina dÀr min vmammas slÀktingar bor. Ser verkligen fram emot Thanksgiving pÄ torsdag, speciellt till all mat hehe, love food.
 
Jag uppskattar verkligen att fÄ vara med pÄ alla
traditioner och högtider sÄ att jag fÄr uppleva det pÄ riktigt, inte bara som turist eller se det pÄ film. Jag kÀnner att det Àr en stor del av hela Äret att fÄ vara med om det. Man blir verkligen som en i familjen nÀr de tar med en pÄ sÄdana traditioner, det ska bli spÀnnande att fÄ uppleva en riktig slÀktmiddag pÄ amerikanskt vis! 

3 kommentarer

Birgitta

25 Nov 2014 21:44

Kul att du har det sÄ bra och trivs. Du fÄr verkligen mÄnga minnen för livet! FortsÀtt njut!
Kram

Svar: Det fÄr jag verkligen! Jag njuter till fullo! Kram
Ebba Lindqvist

Louise

27 Nov 2014 09:50

Åh va fint Ebba! MĂ„ste kĂ€nnas skönt :) Kram pĂ„ dig!!

Svar: Ja skönt med lite nytt Ä frÀscht. En massa kramar till dig!!!
Ebba Lindqvist

Farmor o farfar

27 Nov 2014 17:21

Efter nÀstan en mÄnad med mulet och regn har vi haft tvÄ soldagar den hÀr veckan. KÀnns skönt. I dag har Göran hÀmtat en gran i Vallsan som vi ska ha ute. Plockat fram lite adventsljusstakar. Det blir fint med lite extra ljus. Ska snart till Hushagsskolan och se elevernas julmarknad. I morgon kommer Tova och ska bo hos oss ett par nÀtter. Ha det bra pÄ din resa med familjen. Kramar frÄn oss.

Svar: Vad mysigt med julstÀmning!! Har börjat hÀr med. Lyllo Tova som fÄr umgÄs med er sÄ lÀnge HÀlsa!! En massa kramar till er!!
Ebba Lindqvist

Kommentera

Publiceras ej