Helgen då jag var på musik festival kom en av familjens tidigare au pairer hit, Laura från Tyskland. Det var verkligen jättetrevligt att ha henne här, funkade jättebra tillsammans,tillsammans! Fick frågan om vi var syskon flera gånger också för att vi såg lika ut.
 
 
Hon tog med mig och Jana till en plats jag aldrig hört o,  Roosevelt Island. Vi tog en Tram (typ en gondola) över till ön. Fin utsikt och fin ö, rekommenderas att besöka!
 
 
 
 
En dag hade vi picknick i central park, vi blev stoppade pga en filminspelning. Fat Amy från Pitch, tjejen i fifty Shades of Grey och en till kändis var skådespelerskorna i inspelningen.
 
 
 
 
 Junior cheescake factory i Brooklyn. Jag kan nu bocka av på min Bucketlist att jag varit på en typ av cheescake factory. Mumsigt värre.
 
 
 
 
 Fredag kväll kom ännu en gång en kock hem till oss för att laga middag, lyxigt värre!
 
Fredagen var internationella munkdagen så jag o Laura gick ut på munkjakt vid elva på kvällen. Vi gick till en DunkinDonuts som skulle va öppet 24/7 men när vi kom dit hade de stängt vid elva..vi fortsatte till nästa DunkinDonuts, där var det Slut på munkar?! Slut på munkar på DunkinDonuts o munkdagen!  Men jaja vi gick vidare till en tredje DudnkinDonuts, tredje gången gillt sägs det va? Men nej det stället var också stängt. Klocka Var nu ca 11.40 o vi var tvungna att ha munkar innan dagen var slut. Det slutade med att vi köpte munkar på 7eleven, gick upp på vårat Rooftop o satt där o åt munkarna innan tolvslaget. 
 
 
 Lördagen var en fullproppad dag. Till frukost hade de önskat svenska pannkakor, farfars recept, och det blev det. Alla uppskattade dem, även Laura och mormorn som även är på besök nu. Farfar, dina pannkakor är bäst!! 
 
Mamman o dottern nämnde att de hade en överraskning för oss. Vid frukostborde hade dottern råkat göra en handrörelse som fick mig att ana vad det va. Mamman sa sedan att vi skulle ta på oss flippisar när vi skulle gå och då blev jag helt säker. Laura hade inte listat ut det än men sedan sa dottern något om att vi skulle till stället dör hon hade sitt födelsedagskalas och då tror jag att hon försod, skönhetssalong för att fixa naglarna. Det blev en riktigt tjejstund, lyxilyx! 
 
 
Vietnamesiskt till lunch sedan var det dags för Laura stt packa ihop sina sista saker och sen hoppab in i bileN. Henned plan gick inte förens sent pp kvällen så vi tog ett stop vid Coney Island och Luna park. Hur kul som helst!
 
 
 
 Vi åt på ett hot dogs ställe där de varje år har en hot dags ätar tävling. Rekordet är 69 st på 10 min.
 
Fried oreos till efterrätt. 
 
Avskedet av Laura var inte lätt, alla grät och barnen ville inte släppa taget om henne när vi skulle gå. Verkligen hemskt. Och om två månader kommer det där vara jag, kan inte förstå det. Kommer bli så jobbigt att säga hejdå! 
 
Söndag Och dags för vdotterns dansuppvisning, Tap dance. Alla grupper hade fina kostymer,  var jätteduktiga och det var hur kul som helst att se, jag blir sugen på att dansa jag med!! 
 
senare under söndagen blev det,
Cykeltur i central park. Underbart att cykla igen. längtar dock tills jag kan cykla på min egna cykel! 
 
 
 
 Onsdag kväll var det Odd Fellows glass i parken med musik spelades i bakgrunden.Mysigt värre.
 
Igår den 10 juni var det precis en månad kvar tills den nya au pairer kommer. En månad är ingenting! Har alltså snart varit här i ett helt år, galet. Men jag har ändå två månader kvar är i Amerika, det är jag glad för, tar vara på varje stund! Längtar såklart även tills jag kommer hem å får krama om alla hemma!!
 
Hoppas allt är bra med alla där hemma i studenttiderna!
Är idag dessutom precis ett år sen jag tog studenten! Tiden går så himlans fort!! 

2 kommentarer

Anonym

11 Jun 2015 22:10

Fantastiskt vad du får vara med om Ebba. Och vad smarriga cheeskakorna ser ut :-)./pappa

Svar: Men visst, nya upplevelser hela tiden!! Får med mig mycket från detta år!! Men om precis två månader är jag påväg hem till er :-) :-) ❤
Ebba Lindqvist

Farmor o farfar

18 Jun 2015 18:48

Så roligt att se alla dina bilder och läsa om vad du varit med om. Så mycket du fått uppleva och så många nya vänner du fått. Men snart är det vår tur här hemma att få kramas med dig. LÄNGTAR!!!

Svar: Ja tiden går så himlans fort så snartsnartsnart får vi äntligen kramas igen!!!
Ebba Lindqvist

Kommentera

Publiceras ej