Morgonen startades redan vid sju, vi hoppade in i bilen köpte med oss frukost och fortsatte sedan vidare till morgonens aktivitet, kajaktur på Hudson River. Det var en tur på ca 5 km längst kanten av Hudson, solen sken och det var underbart. Guiden var bra och berättade allt från olika fågelarter till historia om de tegelstensfabrikerna som fanns/har funnits tidigare längst kanten av Hudson. Påvägen tillbaka såg jag till och med sköldpaddor.

Vi stannade i en lekpark o lekte inte nudda mark och gungade lite innan vi åkte över bron. Kom in till en mysig stad med små affärer, hittade även en god italiensk restaurang. Tyckte drickglasen var så fräna, vissa hade även handdag.

Maten fick sjunka in och sedan blev det vandring. En kort hike upp på ett berg för att få en bra utsikt. Klättrade även upp på ett utsiktstorn för att få ännu bättre utsikt. Flygplanet på bilden gjorde några konster runt oss.

Påvägen hem åkte vi genom en car wash och fick annat fixat med bilen. Mina vföräldrar skämtar med mig att jag inte fick någon bild på det. Jag tar mycket kort för att kunna stoppa in här på bloggen och de vet om det så de blev väl säkert fundersamma nu när jag inte tog kort på det haha ja så synd nog får ni ingen bild på det men det är iprincip likadant som i Sverige ifall någon är nyfiken.

Hann prata en en bra stund med mina föräldrar på skype, alltid skönt o kul att prat med dem!

Middag på Yum Yum, ett nudelställe, riktigt gött! På detta ställe åt vi på min första helg med dem, har bra minnen därifrån! Det var även riktigt gott denna gången med!

Frozen yoghurt till efterrätt, mööms.

Woodstock during night

Påväg till kajakturen imorse åkte vi igenom staden Kingston. Kingston var staten New Yorks första huvudstad en gång i tiden. Numera är det Albony.