Midsommar är ju inget man kan missa så tur var väl det att det årligen arrangeras midsommarfirande i Battery park här på Manhattan. Flera svenska restauranger pp Manhattan finns på plats, såklart även IKEA! Blommor delades ut gratis för att göra kransar. Hela midsommartemat fanns där. En midsommar med Frihetsgudinnan i bakgrunden var då allt något speciellt!
 
Fredagen började hur som helst med jobb, strax därefter mötte jag upp Lollo å hennes familj som är i New York på besök!! Det blev några timmars strosades mellan alla turistattraktioner här i Downtown. Till lunch blev det riktigt amerikanskt, Diner, sim som har det mesta på menyn. Det blev lite småaffärer innan jag sprang hem o bytte om o hämtade mina saker inför helgen. 
 
Vi tog oss ner till battery park o mötte upp Rebecca, Linda,Jana,Sophie o en till tjej. Satte oss på gräset o åt lite jordgubbar doppat i choklad. 
 
Tiden springer o jag o Jana skulle åka till hennes värdfamiljs beach house över helgen så vi var tvungna att gå innan firandey var över. Lite synd men fick va med ett tag iaf, såg stången resas och sen var det dags att dra sig vidare för nästa äventyr. 
 
Vi tog tåget ca 2 h från Penn Station till Spring Lake, där hennes vpappa hämtade upp oss. Huset var inte alls långt ifrån varken tågstationen eller stranden. 
 
På lördagen tog vi cyklarna o cyklade runt i området. Hängde vid stranden, tog oss till lilla stan (köpte glass för $1, i stan äre ca $3.) o cyklade runt o utforskade lite, riktigt mysigt ställe det där! 
 
Det var Janas värdsons födelsedag så vi firade han med presenter o cupcakes till efterrätt efter den goda grillade steken till middag. 
 
 
På Söndagen kom den strålande solen fram så denna dag spenderas på standen och i poolen hela dan! 
Skönt i vattnet o i luften! Poolen låg nära havet och ingick när man hade speciella pins, som vi fick låna av värdfamiljen. 
 
 
När kvällen närmade sig så åkte vi hem o tog oss en dusch o drog oss sedan till lilla stan o köpte pizza. 
 
Sen var det bara att dra sig hem till huset o packa ihop det sista för att sedan åka till tågstationen o åka tillbaka till NYC igen. 
 
Helgen var verkligen underbar, rena semestern!!  Tänk vilket liv vissa har, bo i NYC o ha både vinter o sommarhus! Känner att jag är väldigt lyckligt lottad över allt jag får chansen att uppleva, helt otroligt! Varje helg är verkligen inte den andre lik, nya upplevelser hela tiden och ganska häftiga upplevelser för den delen med. Så glad över allt! 
 
Nu är det dock bara 3 riktiga arbetsveckor kvar för min de,  den 10 juli kommer den nya au pairen så den fjärde  veckan blir att hjälpa henne att komma in i allt. Om 25 dagar börjar min resemånad och om 51 dagar är jag påväg hem till Sverige igen! Helt galet vad tiden går!! 
Men som jag sagt förr, jag njuter så mycket jag bara kan!!

3 kommentarer

Farmor o farfar

22 Jun 2015 18:37

Vi njuter av att se alla dina fina bilder och allt du skriver om. Fortsätt njuuuuut. Kramar.

Svar: Jag njuter som in i bänken! ni är med mig överallt ba så ni vet ;-) kraaam ❤
Ebba Lindqvist

Mamma

22 Jun 2015 23:03

Åh vilka härliga bilder och vilket härligt liv!!! Vad kan bli bättre än det där:) Stora kramar och varma tankar till dig<3 från mamma, pappa o Erik

Svar: Superhärligt!!! Ja vilket liv, så mycket att sakna när jag är hemma! Men samtidigt så mycket att längta hem till just nu!! ❤❤
Ebba Lindqvist

HannaB

23 Jun 2015 19:17

Dööööör av dina upplevelser Ebba!! SÅ härligt! <3 <3 Puuspårej

Svar: Lyllo dig som har varit med i några av alla dessa upplevelser då 😍 riktigt häärligt, miss you giiirl!!!! Ses snart! Pussarokramar!! ❤ ❤ ❤
Ebba Lindqvist

Kommentera

Publiceras ej