De små sakerna kan även va de bästa sa min värd pappa. Vi pratade då om mat,  jag tog de största alternativen av mat för att få ut så mycket som möjligt av pengarna under Taste of Tribeca ( hih sån är jag, få ut så mycket som möjligt av pengarna, speciellt när det gäller mat, love food!) Hur som helst så har han helt klart rätt och det gäller inte bara mat utan även upplevelser. 
 
Under detta år har jag insett hur bra allt är hemma, jag uppskattar allt hemifrån mycket mer än vad jag någonsin gjort förut. Bara det att kunna krama om mamma o pappa när som helst, kunna gå till farmor o farfar när som helst, enkelt ta hem kompisar till sitt egna hem. Små detaljer i livet som man bara tar för givet spelar så stor roll när man är ifrån dem. 
 
Jag är helt bombsäker på att jag kommer sakna alla upplevelser härifrån med. Vardagen att hänga hos Jana, träffa vänner för brunch o ba chilla tsm på roof toppen. Plus såklart alla härliga helgupplevelser! 
 
Igår kväll satt jag i min säng här på Manhattan o lyssnade på musik, tittade igenom bilder samtidigt som jag pysslade med en avskedspresent till familjen, jag insåg verkligen att jag kommer sakna detta, att jag kommer lämna detta liv. 
 
Både igår o idag idag har vi varit ett gäng som möts upp o hängt här i stan. Bara det att kunna mötas upp under dagen o vara med varandra några timmar kommer va sorgligt att vissa av vännerna behöver en timme att komma in till stan, hemma känns en timme länge för att ta sig någonstans men här är det inte så länge. Tidsuppfattningen är annorlunda här plus att det lätt är värt att ta sig den tiden för att uppleva mer. 
 
Var bara tvungen att ta med denna bild, snabb o enkel skilsmässa om man behöver det!
 
Något som inte var en liten händelse men betydde mycke var Rebeccas födelsedag förra veckan. Vi möttes upp på en restaurang i Little Italy, åt o hade det trevligt. Senare blev det firande! Bra kväll!
 
 Känner att jag är klar och redo att åka hem men vet såklart att jag kommer sakna detta ställe o alla människor! Jag o vännerna här har bestämt in en reunion i NYC plus en massa resor för att hälsa på varandra i Tyskland o Sverige och det kommer garanterat bli av, det bara måste bli av!! Kommer såklart även tillbaka till familjen o hälsar på så snart som möjligt! 
 
23 dagar till resemånaden börjar
49 dagar tills resan hem till Sverige börjar
 
Galetgalet. 
 
Hoppas allt är bra där hemma, kramar skickas från Manhattan! 

2 kommentarer

Anonym

26 Jun 2015 07:56

Njut av tiden du har kvar i USA Ebba./pappa

Svar: Det gör jag ❤
Ebba Lindqvist

Farmor o farfar

29 Jun 2015 18:51

Ha så kul du kan och hinner innan du åker hem.
Förstår att det blir många blandade känslor.
Vi längtar efter dig. Kram

Svar: Absolut, det ska jag!Längtar efter er, många kramar! ❤
Ebba Lindqvist

Kommentera

Publiceras ej